Wednesday 14 November 2012

Mengumpul Hadiah

Salam..

Bila buka business, sudah tentu ada supplier atau pembekal. maknanya abg Is ni dealer lah. Bila dah ada supplier lebih-lebih lagi syarikat besar, kalau oder banyak barangan, sudah tentu ada hadiah.

Hadiah yang paling saya suka :

No Satu (1):

Baucar KFC
Beli produk Canon, dapat Baucar KFC, tahun ni tidak sebanyak tahun lepas. Gambar atas adalah hadiah dari pembelian produk katrij Canon untuk akhir tahun ni. Hadiah ini saya tak simpan lah sebab ia ada tarikh luput. Yang atas tarikh luput ialah 30 Oktober lepas. Rasanya tahun ini dapat kumpul lebih kurang RM 150 sahaja, berbanding tahun lepas lebih dari RM200.

No Dua (2):


Mug hadiah dari Canon, Bekas air tu dari HP.
Dua-dua produk pembelian Katrij
Buat masa ini baru dapat kumpul 7 mug aje, dan 4 bekas air

Hujung tahun ni Canon bagi hadiah Mug pulak, sama aje gambarnya. Selalunya kalau akhir-akhir tahun, kalau produk Printer, Canon bagi hadiah payung Golf (Payung besar).

Beg CD, No Tiga (3):

Hadiah dari Produk HP, toner
 No Empat (4):

Katij juga rasanya. Atau printer.

Hadiah kecil-kecil, yang budak kepala besar tu ialah mini fan (HP), banyak dapat..tinggal dua eko aje, lain-lain bagi kepada pelanggan. Sama juga dengan calculator (Canon), Pengikat kertas (HP) dan bekas alat tulis (HP). Tisu dalam kotak (Abg Is dah guna..dah abis dah pun bagi technician buat servis printer).

Lain lain :

Pen drive - Saya jual hehehehe..
USB HUB (Canon) - bagi hadiah kepada pelanggan
Jam tangan Canon - bagi kepada pelanggan jugak
Baucar Mc D - tebus habis dah, macam KFC juga.

Ini aje yang dapat dikumpul buat masa ini. KFC dah habis dah, mug simpan, bekas air nak kasi budak-budak lah, buat bubuh bekal air pegi sekolah.

------------------
Update (14/11/2012)

Dapat lagi, 5 bekas air, tiga mug

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda agar saya tidak kesorangan.. hehehe. Silakan, tapi komen elok-elok aaaaa...